X

La detecció primerenca és clau per poder protegir els menors de l’explotació sexual

Els casos han incrementat de manera important lligada a l'ús que fan els infants i adolescents de les xarxes socials

18/11/2023

Cristina Bauzá Joy

Els casos d’explotació sexual de menors ha incrementat de manera important, en part, per l’ús que fan de les xarxes socials. A més, aquests són uns espais on els coneguts com a captadors contacten amb ells.

La doctora en Psicologia i psicòloga de la Fundació Rana, Beatriz Benavente, avisa que els menors ara tenen un “accés a les xarxes socials que els col·loca en el risc de ser captats”. Entre d’altres, anomena la figura dels coneguts com a ‘sugar daddy’ que es promocionen a través d’algunes plataformes i alerta del perill de l’Onlyfans.

Els menors que són explotats comencen, de mitjana, als 13 o 14 anys. Els factors de risc són diversos, com ara haver patit maltractament, haver entrat de manera primerenca a consumir substàncies, sentir-se exclòs de la societat o tenir l’autoestima baixa. Una forma de violència que tendrà conseqüències per a les víctimes a curt i llarg termini.

Per això, és important detectar-ne els casos com més aviat millor. S’ha implementat l’ESIA, una eina que és única a l’estat espanyol i l’única que existeix en llengua castellana. Es tracta d’un qüestionari que han d’omplir els professionals que fan feina amb els menors més vulnerables i que els permet detectar si realment estan patint aquesta violència o no, sobretot en els casos més confusos.

18/11/2023

Comentaris:

(*) Camps obligatoris