X

La fàbrica de vidre bufat Gordiola celebra 300 anys

L'aniversari coincideix amb la candidatura de patrimoni inmaterial cultural de la Unesco

12/12/2019 [Actualitzat: 13/12/2019]

La fàbrica de vidre bufat Gordiola celebra 300 anys

183

Varen començar el 1719 a un petit taller a Dalt Murada, a Palma, i ara exporten arreu del món, des d’Algaida. Cada any surten d’aquesta fàbrica 20.000 peces úniques de decoració, en gran part, per hotels i cases de luxe. La demanda supera de llarg l’oferta.

El 300 aniversari coincideix amb la candidatura del vidre bufat com a patrimoni immaterial cultural de la Unesco. Ells són dels pocs mestres i artesans vidriers que queden al país. A Gordiola mantenen l’art de bufar vidre gairebé intacte des que començaren ara fa 300 anys. Avui han celebrat els 3 segles de l’empresa i els 50 anys d’aquesta fàbrica a Algaida.

Cada any surten d’aquí 20.000 peces úniques de decoració, en gran part, per hotels i cases de luxe. La demanda supera de llarg l’oferta.

Mentre hi hagi artesans vidriers es mantendran els 1200 graus als forns de Gordiola.

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT