La flama de la llengua finalitza el seu viatge a Mallorca
Demanen que no reculi l'ús del català i que sigui present en tots els àmbits socials
És el quart increment intermensual consecutiu, el nivell més alt de l'any (61,83 euros)
Imatge d'arxiu. /EFE
136La factura de la llum per a un usuari mitjà ha pujat prop de l’11% el mes d’agost respecte al mateix període del 2017 i un 2,6% en relació al juliol. Aquest és el quart increment intermensual consecutiu, el nivell més alt de l’any (61,83 euros).
L’encariment del rebut es deu a la pujada del preu de l’electricitat en el mercat elèctric majorista, impulsat per l’ús de tecnologies més cares, com les centrals de gas i carbó, i per l’augment de les importacions des de França per la indisponibilitat d’una part de la seva capacitat nuclear.
El rebut de la llum per a un consumidor normal -amb una potència contractada de 4,4 quilowatts i un consum anual de 3.000 quilowatts hora (250 KWH al mes)- se situa en 61,83 euros, un 11% per sobre dels 55,74 euros del mateix període del 2017, segons dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).
La factura ha pujat un 2,6% pel que fa als trenta primers dies de juliol, quan el preu de l’electricitat se situava en 60,26 euros.
L’encariment del rebut respon a la pujada dels preus elèctrics majoristes, que suposen entorn del 35% de la factura, ja que els costos regulats, que fixa el Govern, fa anys que estan congelats.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Demanen que no reculi l'ús del català i que sigui present en tots els àmbits socials
Hi ha compradors que arriben a pagar 100.000 euros per parcel·les de 7.000 m²
Tomeu Penya ha rebut la flama al seu poble, Vilafranca