Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
És el quart increment intermensual consecutiu, el nivell més alt de l'any (61,83 euros)
Imatge d'arxiu. /EFE
99La factura de la llum per a un usuari mitjà ha pujat prop de l’11% el mes d’agost respecte al mateix període del 2017 i un 2,6% en relació al juliol. Aquest és el quart increment intermensual consecutiu, el nivell més alt de l’any (61,83 euros).
L’encariment del rebut es deu a la pujada del preu de l’electricitat en el mercat elèctric majorista, impulsat per l’ús de tecnologies més cares, com les centrals de gas i carbó, i per l’augment de les importacions des de França per la indisponibilitat d’una part de la seva capacitat nuclear.
El rebut de la llum per a un consumidor normal -amb una potència contractada de 4,4 quilowatts i un consum anual de 3.000 quilowatts hora (250 KWH al mes)- se situa en 61,83 euros, un 11% per sobre dels 55,74 euros del mateix període del 2017, segons dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).
La factura ha pujat un 2,6% pel que fa als trenta primers dies de juliol, quan el preu de l’electricitat se situava en 60,26 euros.
L’encariment del rebut respon a la pujada dels preus elèctrics majoristes, que suposen entorn del 35% de la factura, ja que els costos regulats, que fixa el Govern, fa anys que estan congelats.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
Avui, ja recuperada i quinze anys després d'aquell procés que la va marcar de per vida, insisteix en la importància de la prevenció