Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
La FEHM aposta per una revisió salarial moderada per mantenir l'equilibri davant "la baixada de rendibilitat"
Imatge d'arxiu. / SHUTTERSTOCK
55“No és el cost del salari, és la baixada de la productivitat que minva any rere any”, assenyala la presidenta de la Federació Hotelera de Mallorca, Maria Frontera, en relació a la demanda de revisió salarial dels seus treballadors. “Hi ha d’haver rendibilitat que permeti fer sobreviure les empreses, que cerquen generar valor afegit per continuar endavant. Volem un equilibri”, ha afegit sobre la demanda d’increment de salaris que reclamen els sindicats.
Així les coses, el sector aposta per la moderació en l’actualització de nòmines i es manté obert a continuar negociant amb la part laboral: “Sempre es poden trobar ocasions per dialogar”. L’hotelera mallorquina i líder de la FEHM recorda que ja s’han aplicat creixements de salaris “molt destacats” els darrers anys.
Tot i les pressions perquè empresaris i sindicats puguin assolir un preacord abans de la Fira Internacional de Turisme de Madrid (Fitur), la setmana que ve, per prorrogar el conveni d’hostaleria, Frontera no vol fixar cap data.
Recalca la representant hotelera que la tendència quant a reserves de places és positiva per a la temporada que ve, tot i que Nadal “ha estat difícil i l’hivern està sent complicat”. En aquesta línia, defensa que es continuï amb la col·laboració públicoprivada
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu