Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'acord també preveu el canvi de titularitat de la necròpolis de l'edat de Bronze, l'Alzinaret, que deixarà de dependre del Consell
Finalment s’ha arribat a un acord perquè l’Església de Cala Sant Vicenç i la Necròpolis de l’Alzinaret, a Pollença, passin a ser de titularitat de l’Ajuntament i, per tant, de tots els veïnats. Al temple ja fa anys que no s’hi diu missa i els propietaris diuen que no es poden fer càrrec del manteniment.
La teulada cau, i part dels ornaments s’han desprès de la façana. Després d’anys de negociacions, finalment la família Vidal, propietària legal de l’església, cedirà la titularitat a l’Ajuntament perquè la converteixi en un centre multifuncional i cultural. La reforma de l’antic temple s’ha pressupostat en 300 mil euros. Els veïnats de la urbanització feia anys que reclamaven un espai per poder reunir-se i celebrar actes.
L’acord també preveu el canvi de titularitat de la Necròpolis de l’edat de Bronze, l’Alzinaret. Inicialment la conformaven un total de 15 coves, però actualment només se’n conserven 6. Fins ara s’ha encarregat del manteniment de la zona el Consell de Mallorca, però si passa a ser un bé inventeriat del Consistori, es facilitarà la seva conservació.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania