Ha mort Xisco Quesada, el jove mallorquí que va commoure les xarxes mostrant el seu dia a dia amb el càncer
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Segons la seva presidenta, Cristina Conti, l'educació pública és teòricament gratuïta, però acaba suposant una despesa moltes vegades inassumible per les persones més necessitades
Imatge d'arxiu.
89Comença un nou curs escolar arrossegant molts dels problemes de sempre, segons denuncia la Federació d’Associacions de Pares i Mares (FAPA) de les Illes. La seva presidenta, Cristina Conti, assegura que com cada setembre les classes comencen implicant un sobrecost massa feixuc per les famílies més vulnerables. Segons Conti, l’educació pública és teòricament gratuïta, però acaba suposant una despesa moltes vegades inassumible per les persones més necessitades.
Una situació que, lluny de solucionar-se amb la introducció de les noves tecnologies, s’està agreujant. Davant això, la presidenta de la FAPA demana als centres i a l’administració solucions imaginatives que no només passen per desgravacions, subvencions o ajudes directes. Com per exemple, programes que fomentin la reutilització de llibres.
La tornada a les aules també arriba a finals d’estiu, moment d’alta probabilitat d’altres temperatures, que comprometin el benestar i fins i tot la salut d’estudiants i docents. Davant d’això, el Govern ja ha anunciat que farà un estudi, centre per centre, de la situació i les necessitats per poder executar mesures com més aviat millor. La presidenta de la FAPA, Cristina Conti, demana que es comencin les actuacions per a aquelles escoles i instituts que més ho necessiten.
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals