Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Reclamen que els menús incorporin més productes ecològics i de proximitat
Promoure una millora dels menjadors escolars i que els menús incorporin més productes ecològics i locals és l’objectiu d’una iniciativa de la Federació de Pares i Mares d’Alumnes de Mallorca. També hi participen entitats com l’Associació de Productors Ecològics de Mallorca (APAEMA) o Justícia Alimentària. Afirmen que menjar millor no té per què fer apujar el preu dels menús.
Amb un cost de 7 euros de mitjana, el preu dels menús escolars a les Balears és un dels més cars de l’Estat espanyol. L’estudi que s’ha presentat aquest dimecres considera que és un cost alt i que no incorporen prou productes d’agricultura ecològica ni de proximitat. Un aspecte que consideren que s’ha de millorar.
La majoria de menjadors escolars de les Balears els gestionen empreses especialitzades a través d’una concessió administrativa que els obliga a complir el Decret de Dieta Mediterrània. En el cas de Mallorca, 4 empreses proveeixen el 70% de les escoles; en el cas d’Eivissa, només hi ha una empresa, mentre que a Menorca en són 5. Els productors assumeixen que abastir amb més productes ecològics els menjadors escolars suposa per a ells un repte important.
Segons l’estudi presentat, actualment a les Balears 13.000 alumnes mengen cada dia en un menjador escolar. D’aquests, un 87% reben qualque tipus d’ajut per part de l’administració per poder-ho fer.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície