El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
A les portes de juny, la nostra costa sembla d'un altre temps
A les portes del mes de juny, moltes de les nostres platges semblen d’un altre temps. Aquest dissabte, les més petites s’ompliren aviat i algunes completaren la capacitat permesa i la policia local les hagué de tancar. Des de l’aire, a vista de drone, la pandèmia deixa imatges inèdites de la nostra costa. Les podeu veure al vídeo que teniu inserit damunt aquestes línies.
Sense turisme, els residents aprofiten el bon temps d’aquest final de maig atípic per anar a la platja. Privilegis de la fase 2 que ha aixecat un poc els ànims, i la gent, en general, es mostra respectuosa. Des de l’aire podem veure millor les distàncies de seguretat entre tovalloles, també platges de nuclis turístics sense para-sols ni gandules de pagament.
En el primer cap de setmana de lliure accés a l’arena per prendre el sol i nedar, hi ha normalitat i espai de sobres a les platges més grans. A punt d’inaugurar el mes de juny, cap menorquí s’hauria pensat fa just un any poder gaudir d’una platja urbana sense tenir una tovallola a prop. Arenal d’en Castell, a la costa nord, aquest dissabte s’ha despert en calma, amb la mar extremadament neta. Tot i la baixa temperatura de l’aigua, molts no poden evitar fer el primer bany de la temporada.
Des del cel, la bellesa de l’Arenal encara es veu millor i s’aprecia molt bé la poca afluència de gent. També a Cavalleria, a la costa nord, només uns quants privilegiats. Son Bou, un dels arenals més turístics de Menorca, ofereix una imatge idíl·lica.
A Eivissa els colors dels para-sols esquitxen l’arena i algun valent es llença a l’aigua cristal·lina. Espai a bastament a Cala Tarida i més gent a Cala Bassa, una de les platges que hagué de tancar ahir per seguretat perquè s’hi van acumular massa persones. Imatges d’un 2020 atípic, que apreciam i que ens fan mal alhora.
Els menorquins aprofiten les platges buides de turistes a les portes de juny
Gran afluència a les platges de Palma
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle