La cantant Anna Ferrer, pregonera de Maó el 2026: “S’han de conservar els llocs de trobada”
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
L'aturada indefinida, convocada a nivell nacional per la Plataforma de Defensa del Transport, arranca dilluns que ve
Els transportistes de les Illes Balears no secundaran la vaga convocada a nivell estatal per la Plataforma de Defensa del Transport. Després que ahir els transportistes de PIMEM-ASTAM anunciassin que se’n desmarcaven, avui la Federació balear de Transports ha decidit fer el mateix. Ho fan, diuen, per responsabilitat. El vicepresident de la FEBT i responsable també de l’agrupació de transportistes de mercaderies de la patronal, Ezequiel Horrach, ha assegurat que “no només és que no secundem l’aturada, és que necessitam el suport del Govern central i de l’autonòmic perquè poguem anar a la Península i carregar els camions”.
Tot i això, adverteixen que el sector del transport de mercaderies continua travessant una situació complicada per mor del preu dels carburants. De fet, apunten, a les Illes Balears és fins a un 20% més car que a la península. A més, encara no han cobrat les ajudes per valor de 5,5 milions d’euros aprovades el març passat. Un acord que va propiciar la desconvocatòria de l’aturada en aquell moment.
El president de PIMEM-ASTAM, Jeroni Valcaneras, assegura que la postura dels autònoms i de les petites i mitjanes empreses del sector és la de seguir negociant amb el Govern central. “Canviaríem de postura si el Ministeri abandonàs el diàleg, però, de moment, es manté. Ens preocupa més els problemes que hi pugui haver als ports de Barcelona i València”, ha dit.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
El canvi també suposarà la tornada de les 130 places d'estacionament, que seran gratuïtes
El Govern ha obert diligències perquè no és segura