És un projecte pioner a Espanya que es fa en col·laboració amb l'Institut de Seguretat Pública del Govern
A la façana de la Federació de Futbol de les Illes Balears hi ha penjat un cartell que diu: “Tenim un compromís social: acabar amb la violència“. I no és només un cartell, sinó tota una declaració d’intencions.
Una de les accions que ha posat en marxa la Federació és la formació d’una trentena de policies tutor especialitzats en el món del futbol. L’objectiu és que facin prevenció dels diferents tipus de violència que hi ha al futbol base. Perquè n’hi ha a les grades, però també als vestidors. Són problemes de convivència en què també s’hi barregen els perills associats a les xarxes socials.
Quan hi hagi qualsevol problema d’aquests, els clubs es podran dirigir al seu policia tutor de referència. És el mateix que fan a les escoles. Perquè de fet, diuen, sovint els problemes a l’esport són la projecció del que passa als centres escolars.
Els policies tutors també faran formacions a entrenadors i famílies. Tot plegat forma part d’un projecte de l’Institut de Seguretat Pública del Govern i de la Federació de Futbol de les Illes Balears que és pioner a tot Espanya.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les nou embarcacions de dijous amb 121 persones se sumen a les tres interceptades aquest divendres, amb 73 migrants més
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració