El fet que Països Baixos i Bèlgica se sumin a les restriccions deixa una situació molt delicada
Els Països Baixos i Bèlgica representen el quart mercat emissor més important de turistes, després del Regne Unit i Itàlia, a Eivissa, amb quasi 350.000 visitants. Bèlgica recomana no viatjar a l’illa i Holanda, a més, obliga els seus ciutadans a sotmetre’s a una prova PCR en tornar-hi.
Per a la Federació Hotelera d’Eivissa i Formentera això significa pràcticament el final de la temporada turística i es creu que el degoteig de tancaments d’establiments hotelers és qüestió de temps. La patronal creu que l’únic que queda a les Pitiüses és aprofitar el turista espanyol que pugui arribar d’aquí a l’inici del curs escolar.
No obstant això, alguns dels passatgers que arriben de vols d’Amsterdam i Brussel·les no creuen que a Eivissa estiguin menys segurs que als seus països d’origen. De fet, un dels viatgers belgues que ha arribat aquest dimarts a l’aeroport des Codolar fins i tot diu que se sent més segur en territori espanyol.
Eivissa i Formentera tenen una situació epidemiològica similar a Bèlgica, que registra 117 casos de contagis per 100.000 habitants, una taxa molt superior a la dels Països Baixos, que queda en 64.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici