Es tractaria d'alumnes del mateix institut d'on és docent la víctima i un altre d'un institut de Palma
La Fiscalia de Menors investiga i cridarà a declarar mitja dotzena de menors pels fets homòfobs contra el professor d’Andratx. Es tractaria d’alumnes de l’IES Baltasar Porcel i un altre d’un institut de Palma, qui hauria fet fotomuntatges de caire sexual amb la cara del professor i els hauria compartit a la xarxa virtual interna del centre. També insults. La Guàrdia Civil els té identificats i ha remès les diligències a la Fiscalia de Menors.
Es tractarien d’alumnes de quart d’ESO, amb 15 anys o més. És a dir, serien imputables per la Llei Orgànica de Responsabilitat Penal del Menor. L’autor dels missatges s’enfrontaria a una pena per un delicte d’odi i se li podrien decretar mesures d’internament en règim tancat. Es fa a centres com el centre socioeducatiu Es Pinaret.
En un comunicat, els professors del Baltasar Porcel es mostren indignats i denuncien que l’atac no és un cas aïllat. Recentment, una sentència condemnava un grup d’adolescents per llençar ous a la casa de la directora. Els sindicats educatius constaten un augment de les agressions a docents, que té a veure, segons creuen, amb el discurs de l’extrema dreta. Segons el conseller d’Educació, Antoni Vera, s’ha de vetlar perquè l’alumnat tengui un comportament adequat. Però, lluny del missatge d’alguns sindicats, el conseller no creu que sigui un problema generalitzat.
Una vuitantena de casos al 2025
Arran d’aquest cas la Conselleria d’Educació ha revelat que l’any passat es varen obrir una vuitantena de protocols per agressions a professors de les Illes. El conseller Antoni Vera ha tornat a condemnar els fets i ha anunciat que es reforçarà la figura del docent, mentre relativitza la freqüència d’aquest tipus de conductes, que han posat damunt la taula els sindicats.
Dels 80 protocols oberts, la majoria, devers 50, es varen catalogar com a incident, és a dir, atacs com la difusió d’imatges o campanyes de desprestigi per internet. Uns altres 17 varen tenir conseqüències físiques, i es consideren així accidents de treball. I una dotzena varen quedar com a no catalogables, perquè no es va acabar d’enviar tota la documentació.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
Dues persones han estat detingudes a Tànger i l'altra, a Palma. Pretenien atemptar a Espanya
El servei connectarà sis estacions de la badia amb tres línies, amb bitllets des de 0,50 euros per a residents i treballadors
Recurs socioeducatiu que combina classes teòriques i pràctiques a empreses, destinat a evitar l'abandonament escolar de menors en situacions socials desafavorides