Els paons assilvestrats preocupen el sector agrari de Menorca
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració
A les 9.40 d'avui divendres ha arrencat el Correllengua 2022. Feia 9 anys que no es feia l'acte
321
A les 9.40h d’avui divendres 22 d’abril, s’ha produït un moment esperat des de fa nou anys: l’acte inaugural a la plaça de Cort del Correllengua 2022. Un acte que ha tingut la presència de la presidenta del Govern balear, Francina Armengol, com també d’altres autoritats com el batle de Palma, José Hila, la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i el president de Joves de Mallorca per la Llengua, Pau Emili Muñoz.
Abans de la sortida, el president de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, Sebastià Portell, ha llegit un manifest. Acte seguit, s’ha pogut escoltar La Balanguera’, i a continuació els representants de Joves de Mallorca per la Llengua han encès la Flama per la Llengua amb la que completaran una cursa carregada de simbolisme per diferents pobles de Mallorca.
El recorregut
Concretament, des de Cort passaran avui per la plaça Major, la plaça d’Espanya i partiran pel carrer d’Aragó cap a Marratxí. Està previst que avui el recorregut acabi a les 18.30h a sa Pobla, després de passar també per Santa Maria, Consell, Alaró, Binissalem, Lloseta, Inca, Campanet i Búger.
Demà dissabte la flama sortirà des de Pollença a les 9.30h i anirà cap a Alcúdia, Muro, Llubí, Maria de la Salut, Petra, Sant Joan, Montuïri i Algaida, on arribarà a les 19.30h.
Finalment, diumenge Llucmajor serà el punt de partida -també a les 9.30h- per anar cap a Campos, Felanitx, Porreres i Vilafranca. A les 18h arribarà a Manacor, la darrera estació del recorregut. Allà se celebrarà un gran concert, amb la participació de grups com Auxil, O-Erra i Vaivé.
9 anys sense celebrar-se
El Correllengua va sorgir en 1993 a iniciativa de Joves per la Llengua. El seu objectiu és fomentar l’ús de la llengua catalana, i demostrar-ne la seva vitalitat. La iniciativa, que agrupa més de 300 voluntaris, tendrà la participació d’unes 5.000 persones per anar fent els relleus de la torxa. Segons explica l’organització, els corredors aniran per carretera escortats per diversos cotxes per tal de no tallar el trànsit habitual. Feia nou anys que no es feia el Correllengua.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració
S’han decomissat més de mig miler de plantes de marihuana
L'Institut d'Estudis Baleàrics crea 35 adhesius per xatejar amb l'objectiu de fomentar la llengua entre els joves