Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
 
                        
                     
    
     
        
Reclamen inspeccions més rigoroses pel que fa a la pesca de la tonyina vermella
 
                             
                            Continua la polèmica amb les suposades males pràctiques de les grans barques d’encerclament i l’alliberament que en fan de tonyines vermelles a les aigües del mediterrani. La Fundació Marilles apunta que és una pràctica il·legal amb múltiples conseqüències per a les Illes, mentre que la Conselleria d’Agricultura i Pesca ja ha traslladat aquesta situació al Govern central.
“La flota d’encerclament de la Mediterrània, permetent aquesta pràctica, està actuant com un pinxo de barri, que matxaca i oprimeix les flotes que estan fent una millor feina i que són més vulnerables i més fràgils, i això s’ha d’aturar immediatament”. Així de contundent es mostra Aniol Esteban, director de la Fundació Marilles, l’Associació centrada en la millora de la conservació de la mar de les Balears, a l’hora de parlar de com suposadament els grans cerquers de pesca de tonyina vermella tornen a la mar, morts o en estat de descomposició, els exemplars que consideren massa grossos. Volen evitar, així, que el seu pes incideixi en les quotes de captures.
Una pràctica que afecta de diverses maneres. “En primer lloc, amb el subsidi que s’ha donat a la flota d’encerclament, que és molt”, diu Esteban, i afegeix: “En segon lloc, per la tonyina morta que es tira a la mar i, en tercer, per la pèrdua de les captures de recurs pesquer de la mar balear, que té un impacte sobre l’ecosistema i sobre l’economia dels pescadors”.
Els pescadors ja han denunciat aquest fet al Govern, que a la vegada ho ha traslladat al Ministeri d’Agricultura i Pesca. Joan Mercant Terrassa, director general de Pesca i Medi Marí, assegura que “s’ha de lluitar contra això” i que si s’ha de posar més vigilància, s’ha de fer.
Precisament, un dels conflictes ve en aquest sentit: no entenen com es poden produir aquestes suposades irregularitats, si aquestes barques duen inspectors. “Tenim dubtes que si amb les gàbies que traginen peix des de la captura cap als vivers, en aquest trasllat no tenim clar que les inspeccions siguin rigoroses“, apunta Mercant, mentre que l’Associació Marilles també és contundent: “Si aquesta vigilància hi és, o bé és insuficient, o bé no s’executa com hauria de ser. Però aquí hi ha una fallida molt grossa”.
Tant Fundació com Conselleria demanen responsabilitats al Govern Central, però també en aquestes grans empreses.
En aquesta línia, Esteban sentencia que “no es pot permetre que una embarcació, que té de tres a cinc vegades més quota que la flota balear, a més, llenci tonyina morta i generi un impacte econòmic sobre la flota”.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
 
                        
                    Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
 
                        
                    La víctima ha rebut diverses punyalades a la zona lumbar
 
                        
                    Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
