Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
La llum continua esmicolant rècords justament a l'hora de sopar, de dutxar els fills, de posar alguna rentadora i de fer vida a casa
El temps del sopar.
325El preu de la llum torna a marcar avui un nou rècord històric en el mercat majorista amb 189,9 euros el MWh. Representa l’octau rècord aquest mes de setembre. Es queda a només 10 cèntims de la barrera dels 190 euros.
Per franges horàries, l’hora més cara durant tot el dia serà entre les 21 i les 22 del vespre, un dels moments que més activitat elèctrica es produeix a les llars. El preu serà de 208,47 euros. En canvi, els cost per megawatt serà més barat a la franja entre les 4 i les 5 de la matinada amb 167,47 euros.
Darrere aquesta escalada de preus es troba l’encariment del gas i l’increment del cost dels drets d’emissió de diòxid de carboni.
Què passa en els altres països?
A Itàlia per exemple, avui pagaran el megawatt a 218 euros, més car que aquí. En canvi, a França costa 150 euros i a Alemanya 133 euros. Ara bé, cada país després calcula la seva tarifa regulada i per tant pot variar l’impacte a la factura de la llum de cada territori.
Per què el gas és el principal culpable?
A tota la Unió Europea, el preu majorista de l’electricitat es fixa en un sistema per hores on la darrera tecnologia en entrar sigui la que marca el preu. En l’actualitat, aquesta tecnologia que està marcant el preu a Espanya és el cicle combinat que utilitza gas natural.
De moment, les mesures que ha adoptat el Govern central per minorar el rebut de les llars és la rebaixa o eliminació d’imposts i que les elèctriques retornin els beneficis extraordinaris que tenen.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Abans de l'estiu faran les pràctiques a municipis com Sóller, Capdepera i Santa Margalida
La majoria d'incidents han estat per risc de despreniments, amb 33 actuacions dels serveis d’Emergència, seguit de la caiguda d’elements urbans, amb un total de 29 incidències
Centenars de persones s'han llençat al carrer per celebrar les rues