Detinguts els presumptes autors de l’atropellament mortal de Cala en Blanes
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
La iniciativa de SEO/BirdLife, dotada amb 100.000 euros, inclou un mapa de contaminació lumínica i mesures pilot per disminuir la mortalitat d’aquesta au marina en perill crític
Virot petit en ple vol. \ Foto: Fundació Endesa - Pep Arcos
41La primera convocatòria d’ajudes a projectes de biodiversitat de la Fundació Endesa ha seleccionat una iniciativa destinada a protegir el virot petit, una espècie endèmica de les Balears que es troba en perill crític d’extinció. El projecte, impulsat per l’organització conservacionista SEO/BirdLife, rebrà una dotació de 100.000 euros.
L’objectiu principal és reduir l’impacte de la contaminació lumínica sobre aquesta au marina, un dels factors que provoquen la mort de molts exemplars joves quan abandonen el niu i es desorienten per l’excés d’il·luminació artificial a la costa.
Entre les actuacions previstes hi ha l’elaboració d’un mapa actualitzat de contaminació lumínica a les Balears, accions de rescat d’exemplars desorientats i la posada en marxa de proves pilot per reduir l’enllumenat en zones especialment sensibles. El projecte també preveu implicar més de quinze entitats locals i turístiques a través del distintiu “Entitat compromesa amb el cel nocturn”.
Segons la Fundació Endesa, la iniciativa ha estat seleccionada tant per la necessitat urgent de conservar el virot petit com pel suport científic de SEO/BirdLife, considerada una de les entitats de referència en la protecció d’aus a l’Estat.
La convocatòria també ha premiat un segon projecte, en la categoria de fauna terrestre, centrat en la recuperació del visó europeu, un dels mamífers més amenaçats del continent. Aquesta espècie no és present a les Balears i el programa se centra principalment en poblacions del nord d’Espanya.
El jurat de la convocatòria ha estat format per experts en biodiversitat, ciència i sostenibilitat, entre els quals hi havia el biòleg i exdirector de Greenpeace Espanya Xavier Pastor i la divulgadora científica Odile Rodríguez de la Fuente.
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran
L'advocada i presidenta del Lobby de Dones, Francisca Mas, adverteix del perill d'aquests acords de conformitat perquè eviten arribar al bessò del fet que és jutjar els acusats