El problema és més acusat a Ciutadella, on des de maig ja atenen 180 pacients al dia
La gran afluència de visitants que ja hi ha a Menorca es fa notar als serveis d’Urgències de l’illa. Les sales d’espera s’omplen amb rapidesa de pacients que han d’esperar 3 i 4 hores per ser atesos. Segons el Sindicat Mèdic de Balears –Simebal-, l’activitat ha augmentat fins a un 10 % respecte de maig del 2019 i temen que, en temporada alta, la demanda sigui inassumible.
A Ciutadella, el problema és més acusat. El Canal Salat és l’únic centre de salut que cobreix l’Àrea de Ponent de l’illa que, d’altra banda, és un dels més turístics. Des del mes de maig ja passaven visita a 180 pacients diaris xifres pròpies d’un mes d’agost d’abans de la pandèmia.
Aquest mes de juny -i fins al setembre- l’Àrea de Salut ja ha reforçat el servei d’urgències al centre de Salut de Ciutadella, que ha passat de 2 a 3 metges per torn. L’equip també es veu reforçat amb una infermera més cada capvespre i una auxiliar més els caps de setmana i festius. Uns reforços que podrien canviar en funció de la sobrecàrrega de feina que es detecti al llarg de l’estiu i que s’intensificaran per les festes de Sant Joan.
Així i tot, Simebal reclama mesures més estructurals a llarg termini, com ampliar els serveis d’urgències i reforçar l’Atenció Primària. De moment, considera imprescindible la contractació de més personal.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge