Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Els ajuntaments n'han d'assumir la despesa en espera que el Govern els aboni el cost del servei
La gratuïtat de les escoletes d’educació infantil que ha entrat en vigor completament aquest curs està generant problemes de gestió als ajuntaments, en el cas de les públiques. La mesura, que es considera positiva, des de la FELIB s’afirma que ha estat precipitada, ja que els consistoris es veuen obligats a avançar uns doblers que el Govern els abonarà.
A l’escoleta municipal Sa Gallineta Rossa de Montuïri només els infants de 2 a 3 anys es beneficien de la gratuïtat, vigent des del curs passat. L’Ajuntament, que té els comptes intervinguts per l’Estat, no pot fer front a la despesa, per la qual cosa les famílies continuen pagant el rebut per les 4 hores gratuïtes, un import que recuperaran quan el Govern pagui la despesa al Consistori.
Així, la FELIB qualifica la mesura de “precipitada” i creuen que el curs que ve la demanda de places serà més elevada, ja que enguany l’anunci de la gratuïtat es va fer quan ja s’havia efectuat la matriculació per a aquest curs.
En alguns municipis, com és el cas de Selva, l’Ajuntament ha rebut una subvenció del Govern per ampliar en 12 places l’escoleta de Caimari. Actualment, a les Balears hi ha 198 centres públics i privats d’educació infantil de 0 a 3 anys. En total, ofereixen 11.000 places.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes