La Guàrdia Civil descobreix un narcopís a Son Servera i en deté tres homes
Un d'ells ha estat posat en llibertat, mentre que els altres dos passaran a disposició judicial, presumiblement, aquest dijous
El 90% de les persones que hi arriben, però, ho fan a través de màfies
En els darrers deu anys han arribat 41 embarcacions a les Illes, però només enguany ja se’n conten set. Existeix doncs la possibilitat que les Illes formin part d’una nova ruta d’immigració il·legal. Però la Guàrdia Civil ho descarta i atribueix l’arribada de les pasteres amb la millora de la climatologia.
El que sí que s’ha confirmat és que el 90% de les persones que hi arriben ho fan a través de màfies. La trama és més complexa del que sembla. Unes naus nodrisses operarien lluny del radi de visibilitat dels radars i transportarien els immigrants prop de les costes espanyoles. Després embarcarien els immigrants en les petites embarcacions que coneixem com a pasteres. Tanmateix, la Guàrdia Civil assegura que les naus nodrisses només operen des de la Mediterrània central i oriental.
Ho han explicat a la conferència del Mediterrani Sahel, en què s’ha presentat el projecte Seahorse per millorar les comunicacions via satèl·lit.
El projecte Seahorse, finançat per la Unió Europea, connecta els països del continent africà de la Mediterrània amb la xarxa Eurosur.
Un d'ells ha estat posat en llibertat, mentre que els altres dos passaran a disposició judicial, presumiblement, aquest dijous
S'ha obert una investigació i se'n cerca el responsable
L'incident ha obligat a tallar, parcialment, la carretera de Valldemossa, però ja s'ha restablit la circulació
Dos cavalls de pura raça menorquina participen en un esdeveniment a la Setmana de la Moda d'Alta Costura