Dos rescatistes pitiüsos es queden sense viatjar a Veneçuela per salvar-hi vides
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
Els homes s'han personat aquest migdia a les dependències policials de Sant Josep de Sa Talaia i han manifestat que han arribat a l'illa en una embarcació tipus pastera
La Guàrdia Civil d’Eivissa ha localitzat una pastera amb quinze migrants a bord en aigües d’Eivissa. La troballa ha ocorregut després d’haver iniciat aquest migdia un dispositiu de recerca per localitzar l’embarcació en què viatjaven quatre migrants més. Els quatre homes s’han personat aquest dissabte, a les 15h15 del migdia, a les dependències policials de Sant Josep de Sa Talaia, i han assegurat que han arribat avui a l’illa en una embarcació tipus pastera.
Després de localitzar l’embarcació, Salvament Marítim l’ha traslladat fins al port d’Eivissa.
Aquesta setmana, en només dos dies han arribat un total de 132 migrants en pastera.
L’arribada de migrants a les Balears s’ha triplicat des d’abans de la pandèmia, i en un any n’han vingut el doble. La frontera a Algèria està tancada i el Centres d’Internament per a Estrangers a la península, col·lapsats. Els joves migrants cerquen seguir el viatge fins a França.
A les dependències policials queden un màxim de 72 hores. Abans se’ls aplica el protocol. Test PCR per descartar positius en coronavirus. Si ho són o han estat en contacte, els deriven als hotels Covid. Quan el jutge decreta la seva llibertat, són les ONGs les que s’encarreguen d’ells. L’objectiu és traslladar-los a la península.
Enguany ja han arribat a les illes més de 600 migrants, l’any passat el total va ser de 1.464.
Ja són a Palma els 121 migrants arribats en pastera aquest dijous a Mallorca
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
L'empresa pública SILME va treure a concurs la implantació d'un nou programa i alguns tràmits en línia no funcionen
Amb aquest darrer foc, són 39 els incendis forestals enguany