X

La importància del so en l’audiovisual balear

Ens ho expliquen els compositors de la música de 'Gaza' i 'Kyoko', en un moment en que a Mallorca es comença a produir en la tecnologia Dolby Atmos

21/02/2019

La importància del so en l’audiovisual balear

Dolby Atmos és la darrera fita del so envoltant. Mentre que el Surround clàssic treballa amb dos eixos, Atmos afegeix un tercer eix per moure el so al voltant de l’espectador en un espai tridimensional.

L’estudi Sonoteque, a Palma, tendrà la primera sala de les illes capaç de produir so en Atmos.

Després dels Goya, s’ha vist que l’audiovisual balear està en auge. Una mostra és el curt ‘Kyoko’. Però qui hi ha darrere aquesta música? El compositor Tolo Prats, a qui Cabotá va proposar un repte.

Ara en Tolo prepara la música pel darrer llargmetratge de Toni Bestard, i l’enregistrarà en Atmos.

Pere Campaner és productor de música electrònica, i amb Carles Bover ha provat sort en les bandes sonores. I pareix que no li ha anat malament. Ha musicat ‘Gaza’, guanyador d’un Goya. I també veu com el so illenc va guanyant força.

Si l’audiovisual es troba en auge, potser val la pena posar l’orella, escoltar i valorar qui hi ha darrere el so.

21/02/2019

Comentaris:

(*) Camps obligatoris