El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un equip d'IB3 Notícies ha visitat l'AEMIF, a Eivissa, un centre de referència per a persones que han patit dany cerebral adquirit, malalties neurodegeneratives i lesions medul·lars
A Eivissa l’augment de persones amb dany cerebral adquirit, sobretot a causa dels ictus, fa que cada vegada siguin més necessaris els serveis que ofereix l’associació sense ànim de lucre AEMIF. Atenen 140 usuaris, també amb malalties neurodegeneratives i lesions medul·lars, i tenen llista d’espera.
A na Mónica la van operar d’un tumor cerebral i durant l’operació va patir un ictus. Ara, el seu objectiu és tornar a caminar. Els exercicis de neurofisioteràpia l’ajuden a ser més autònoma a la seva vida diària. “Jo només vull tornar a caminar”, diu aquesta pacient, que és usuària de l’AEMIF, centre de referència per a persones que han patit dany cerebral adquirit, malalties neurodegeneratives i lesions medul·lars. Al centre atenen 140 famílies i la majoria dels pacients tenen entre 20 i 45 anys.
“La incidència d’ictus i traumatismes cranioencefàlics cada vegada és més important, per hàbits més sedentaris, factors de risc que també influeixen”, explica Ismael Vargas, gerent d’AEMIF. També destaca el Parkinson i l’esclerosi múltiple.
Fa uns dies van firmar un concert social amb el Consell d’Eivissa per 323.000 euros per finançar el centre de dia i el transport adaptat. Però AEMIF reclama que la duració del contracte sigui de quatre anys i no d’un, perquè han estat 348 dies sense concert i això ha impedit l’entrada d’usuaris.
“Hem tengut dos places durant sis mesos que han estat lliures, però no ha pogut entrar ningú perquè no hi ha un contracte que formalitzi l’accés de places”, diu Ismael Vargas
Ara, tenen una llista d’espera de 30 persones amb vista a desaparèixer amb l’obertura d’un segon centre en octubre.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle