Una església de Palma transforma el seu santuari en un espectacle audiovisual inèdit
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
La venda de ferro està paralitzada als mercats internacionals, per mor de l'elevada despesa que en suposa la fabricació. Una situació que acabarà repercutint en un sector industrial que ja es mostra preocupat i que veu el futur amb incertesa
77
La guerra a Ucraïna i la crisi energètica ja es comencen a notar a la indústria del ferro i l’alumini a les Illes. Les empreses dedicades al ferro han explicat a IB3 Notícies que no saben a quin preu l’han de vendre i avisen que, tot i tenir-ne, l’estoc es podria encarir fins al punt de fer inviable la continuació d’obres que ja estan en marxa. A més, també podria paralitzar l’inici d’obra nova.
Amb aquest escenari ja no és només un problema del preu de l’energia. També s’agreuja, alerten les empreses lligades al sector de la construcció, la falta de matèries primeres. El president de l’associació Construim, Antoni Garí, lamenta que els increments de preus facin insostenible la continuïtat de certs projectes. “De fet, ens estam trobant que molts de fabricants d’aquestes matèries primeres han aturat la producció”, ha assegurat Garí.
I aquesta situació és la que, diu el Govern, s’ha d’evitar. Per això fa falta solucionar de manera “urgent” una qüestió, la de l’increment del preu de l’energia, que la guerra d’Ucraïna “ha multiplicat”, segons el vicepresident i conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, Juan Pedro Yllanes.
Per part de la patronal Pimem, la por és que aquest increment del preu de l’energia sigui sostingut en el temps. Perquè ja hi ha empreses on l’encariment dels costos gairebé impossibilita poder fer feina a mitjà termini. Així ho ha explicat Francisca Muntaner, empresària del sector de l’alumini. Assegura que, en el darrer any, el preu de l’alumini ha pujat fins a un 75%, la qual cosa suposa que els pressuposts entregats als clients deixen de ser vàlids en qüestió de dies. “Quan ens els accepten, si s’ho han pensat durant quinze dies, el pressupost ja és un altre”, diu Muntaner.
Tot això, en un escenari en què es preveuen encara més pujades del preu dels carburants, les estacions de serveis associades a Pimem reclamen una davallada “temporal” de l’IVA de la benzina del 21% al 10%. Una proposta que s’ha traslladat al Govern central.
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre
Alguns dels animals que hi havia han mort