L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
L'interès dels illencs per fer una escapada aquest estiu també ha reculat un 15 %, segons la consultora Mabrian
Imatge d'arxiu.
86La inflació i la incertesa econòmica amb vista a la tardor frenen els viatges cap a les Balears i també l’interès dels illencs per sortir de l’arxipèlag aquest agost. El que havia començat al maig i al juny amb molta força s’ha desinflat per la pujada dels preus dels viatges i per la por d’un final de temporada econòmicament obscur. Segons l’empresa d’anàlisis de dades Mabrian, la recerca de vols per internet cap a les Illes la segona quinzena d’agost ha reculat un 10% respecte de les mateixes dates de 2019, d’abans de la pandèmia.
“La demanda inspiracional que un usuari pot tenir per venir a les Balears ha caigut una mica més del que sol fer-ho durant la segona quinzena d’agost. El context per la inflació i la pujada de preus dels viatges, potenciat per una alta ocupació, fa que l’interès per la destinació caigui per força”, ha declarat Carlos Cendra, portaveu de Mabrian, a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio.
Una reculada que també es nota en les reserves de ciutadans de les Balears que tenien previst fer una escapada a fora aquestes setmanes. “Al juliol hi ha hagut una frenada, un refredament de les reserves. Es continua fent feina, però no amb l’eufòria dels mesos de maig i juny. S’ha de dir que hi ha hagut una petita pujada de preus en els viatges, que ha fet que les famílies s’ho repensin”, ha afirmat Xisco Mulet, president de l’Associació d’Agències de Viatge de les Balears (Aviba), qui calcula que l’aturada, pel que fa a les ganes de sortir dels residents, se situa entre un 10 i un 15% aquest mes d’agost.
Impressions que comparteix el president de l’associació hotelera de Palmanova i Magaluf, Mauricio Carballeda, pel que fa al comportament del mercat britànic, el més nombrós en aquesta zona. La temporada és bona, ha dit, però incerta. “Enguany tot és més irregular. Així com els altres anys, les reserves tenien una tònica general igual, ara hi ha alts i baixos. Això sí que ha canviat, hi ha cancel·lacions de darrera hora, pujades de darrera hora… Ha canviat el ritme i la formade reservar”, ha afirmat.
Viatjar aquest estiu és entre un 10 i 15 % més car que fa un any
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues