Un miler de persones, afectades per una apagada elèctrica a Platja de Palma
Alguns establiments comercials quantifiquen les pèrdues en milers d'euros
L'historiador Antoni Marimon publica un llibre en què analitza les publicacions més famoses com Astèrix i Obèlix o Tintin
Quina va ser a través del còmic la influència europea que va tenir l’Espanya tardofranquista? La resposta es troba en el darrer llibre de l’historiador Antoni Marimon. Van ser els còmics francobelgues, com ” Asterix i Obelix” o “Tintin”, els primers a arribar a l’Estat espanyol, a través de l’editorial Bruguera.
Va ser tan gran l’èxit que la mateixa editorial Bruguera, des del seu punt de vista empresarial, va manar als seus creadors i dibuixants fer històries més elaborades com les francobelgues. Això va ser el principi d’una nova etapa de ” Mortadelo y Filemón”. Un canvi que va suposar el seu èxit, que encara perdura. De la mateixa manera, durant el final del règim franquista es van publicar còmics en català.
Marimon reivindica també amb la publicació del seu llibre la importància d’investigar la història contemporània a través dels còmics. Posant-los en valor d’igual manera que la gran literatura, el cinema o la televisió.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Alguns establiments comercials quantifiquen les pèrdues en milers d'euros
Ciutats com Barcelona o París es preparen per a episodis de calor extrema
El 12 d'agost també es tancarà el bosc de Bellver i es restringirà l'accés a Na Burguesa, pel risc d'incendis