Logo IB3N
X

La Junta de Govern de Cort autoritza la compra de la finca de Son Quint

Serà el punt de partida d'un gran bosc metropolità a la ciutat que comptarà amb 4 milions de metres quadrats de zones verdes

17/07/2024

La Junta de Govern de Cort autoritza la compra de la finca de Son Quint

387

L’adquisició de Son Quint, una finca situada a la Serra de Tramuntana, era una reivindicació històrica dels veïnats. En tenir el pla d’usos i ordenació enllestits els ciutadans de Palma podran gaudir de més de 2 milions de metres quadrats de bosc, que compten amb elements d’alt valor històric, patrimonial i etnològic. Serà la finca de titularitat municipal més gran de la ciutat.

Aquest dimecres la junta de govern de cort ha autoritzat la compra imminent dels terrenys, que tenen classificació d’ANEI, per 1 milió i mig d’euros provinents de la Llei de Capitalitat. L’objectiu és configurar un anell verd de la ciutat.

Segons el batle de Palma, Jaime Martínez, el Bosc Metropolità és “un dels grans projectes transformadors de la ciutat”, i permetrà als residents disposar d’un pulmó verd “de més de 4 milions de metres quadrats”.

Les actuacions del Bosc Metropolità estan planificades a curt, mitjà i llarg termini. Al Bosc de Bellver s’hi preveuen plantar 1.400 arbres a finals d’any i recuperaran les cases del retiro que hi donen accés. L’ajuntament, a més, preveu comprar les pedreres de sa Garrigueta i Can Rosselló.

El pulmó verd inclou també terrenys que ja són municipals, com sa Falca Verda. Una vegada culminat tendrà 45 quilòmetres de camins verds que connectaran la ciutat amb la mar i la muntanya.

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT