La justícia ha arxivat una trentena de denúncies contra la intervenció de la Policia Nacional a diferents escoles catalanes durant el primer d’octubre. El jutjat de Barcelona que les investiga entén que l’actuació de les forces de seguretat va ser proporcional.
Mentrestant, l’entitat ÒmiumCultural ha difós avui dimarts un vídeo per demanar l’alliberament dels presos independentistes. Hi apareixen des de NoamChomsky fins a PepGuardiola.
Els exconsellers JordiTurull i JosepRull, i el diputat JordiSànchez, ja han presentat un escrit al Suprem perquè els deixi en llibertat. Precisament, Sánchez és un dels que lideren el nou moviment polític que es presentà a Barcelona, Crida Nacional per la República, impulsat també per CarlesPuigdemont i QuimTorra.
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres