Primera intervenció de l’helicòpter Milana dels Bombers de Mallorca a un incendi a Manacor
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona

La UNED treballa per instaurar un nou grau en intel·ligència artificial i ciberseguretat, que començarà el curs 2024 - 2025
La intel·ligència artificial ja està a l’abast de tothom i el seu potencial és, de cada vegada, més gran. Davant això i per tal que la societat no en faci un mal ús, els experts recomanen que es legisli i que s’estudiï.
A més, la IA també ha estat clau per ajudar a resoldre problemes importants com la pandèmia de la COVID-19. Gràcies a la seva capacitat d’anàlisi de dades, ha estat possible predir la propagació del virus i desenvolupar vacunes més ràpides i eficaces.
No obstant això, també hi ha preocupacions sobre el paper de la intel·ligència artificial en la societat. Algunes persones temen que la IA pugui reemplaçar els treballadors humans i crear desigualtats socials.
L’ús de la intel·ligència artificial continua sent clau en sectors com la salut i la indústria. Les últimes innovacions han permès la creació de robots més intel·ligents, xarxes neuronals més complexes i una millor capacitat d’aprenentatge automàtic. Això també ha contribuït a solucionar problemes importants, com la pandèmia de la COVID-19, gràcies a la seva capacitat d’anàlisi de dades. Tot i això, és important abordar les preocupacions sobre el seu ús responsable i ètic per garantir un futur just i sostenible.
Els experts asseguren que no coneixen els seus límits i que té més aspectes positius que negatius. Per això és necessari, diuen, que es legisli. Per fer-ne un bon ús, també és important que s’estudiï. Així, la UNED treballa per instaurar un nou grau en intel·ligència artificial i ciberseguretat, que començarà el curs 2024 – 2025.
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari