Operació policial contra la venda de falsificacions al Port d’Alcúdia
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades

Els investigadors de la UIB ja han publicat estudis internacionals que demostren l'alta qualitat nutricional de la sobrassada de Mallorca
La sobrassada de Mallorca té una bona qualitat nutricional, amb vitamines, ferro, fòsfor, zinc, seleni i una alta proporció de greixos dels bons. Ho diu un estudi recent de la UIB, publicat a la revista científica ‘Foods’.
Ara, els investigadors Bàrbara Reynés i Sebastià Galmés se centren en una mescla concreta: la llesca de pa moreno amb sobrassada de Mallorca com aliment saludable.
El Catedràtic de la UIB, president de la IGP Sobrassada de Mallorca i impulsor d’Alimentòmica, Andreu Palou assegura que “no és per casualitat que la llesca de pa moreno amb sobrassada ha perdurat”. És la combinació d’explosió de gust i de característiques nutricionals, diu.
El grup de recerca analitza la proporció concreta de pa moreno, amb fibra i sense sal, i de la sobrassada, de la Indicació Geogràfica Protegida, elaborada amb matèries primeres de qualitat, mescles concretes d’ingredients i la maduració correcta.
L’estudi d’aquesta Càtedra de la Sobrassada pot ajudar els productors, afirma Palou: “Avui en dia, la informació, la promoció s’ha de basar en coneixement sòlid. No basta la simple propaganda”.
De moment, els resultats preliminars suggereixen que la combinació òptima saludable és de 100 grams de llesca per 26 grams de sobrassada.
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"