Recuperar, promoure i consolidar la pràctica del tir de fona o bassetja és la voluntat de la família balear de foners des de fa dècades. Els responsables dels clubs que han pres part a la Lliga Balear per equips no renuncien a créixer. Peró per entendre la passió per aquest esport, d’origen ancestral i bèl·lic, basta mirar als ulls i escoltar com enraona Catalina Riera. L’eivissenca segueix activa als 89 anys.
A l’altre extrem de la cadena vital hi ha Vicent Olives, menorquí de 6 anys que té sort perquè ha rebut la benedicció de la històrica campiona pitiussa.
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina