Les escoles celebren el Dijous Llarder
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses

Les dificultats per trobar personal adequat, la fiscalitat elevada i l'intrusisme afecten la continuïtat de les empreses pitiüses
Les dificultats per trobar personal adequat, els costos de les contractacions, la fiscalitat elevada i l’intrusisme són els quatre factors que més afecten la continuïtat de les petites i mitjanes empreses de les Pitiüses. Aquest dilluns la Pimeef ha presentat el balanç econòmic de l’any passat: més de la meitat dels 274 enquestats varen tenir una temporada bona o molt bona.
L’any 2024 va ser un exercici “bo o molt bo” per al 53 % dels socis de la Pimeef que han participat en l’Enquesta d’Activitat 2024. Per al 37 % va ser “normal”, mentre que tan sols un 9 % va patir una temporada “dolenta o molt dolenta”. Com a l’enquesta anterior, crida l’atenció que un 26 % d’empresaris s’ha plantejat traspassar o liquidar el negoci. De fet, de cara al futur immediat, el 60 % dels socis de Pimeef opinen que el 2025 els resultats i vendes seran iguals que l’any anterior. Tan sols el 28, per cert, confia que sigui millor, mentre un 11 % preveu per enguany resultats negatius.
Des del Banc Sabadell, que col·labora en l’enquesta, assegura, però que s’estan demanant crèdits. L’augment de l’absentisme laboral i la percepció creixent de la inseguretat, o la manca de sòl industrial i la falta de locals a on obrir comerços són altres complicacions recollides entre els petits i mitjans empresaris d’Eivissa i Formentera.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge
24 façanes i 11 comerços participen en el concurs de decoració de carnaval