És la gran preocupació del departament de Benestar Social, que assenyala la problemàtica de l'habitatge o el català com a requisit
La població de Menorca de més de 65 anys ha augmentat en 7.712 persones. Ara són gairebé 18.000. És un 77 % MÉS que ara fa 25 anys. Un col·lectiu que representa gairebé el 20 % de la població total, que segons les darreres dades del Consell és de 99.000 persones. Més de 3.800 persones d’aquesta edat viuen soles a casa seva mentre que 429 majors tenen plaça a una residència geriàtrica. I és també de gairebé 400 persones (394) la llista d’espera per accedir a un d’aquests centres.
El Consell preveu adjudicar 147 places noves a les persones més dependents de la llista d’espera. Podrien accedir-hi una vegada acabin les obres de les tres residències que ja estan en construcció a Maó, es Migjorn i es Castell.
El més difícil serà dotar aquests centres dels professionals necessaris perquè puguin posar-se en marxa. Aquesta és, de fet, la gran preocupació del departament de Benestar Social que assenyala la problemàtica de l’habitatge o el català com a requisit, com a dificultats per fer front a la manca de personal del sector.
Són dades de l’informe sobre persones grans del Consell de Menorca (elaborat per l’IME i l’OBSAM) que conclou que Menorca és l’illa més envellida i que preveu que la proporció de gent més gran creixi cada vegada més.