Intervenen més de 1.600 falsificacions a Porto Cristo
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual

A les Illes, tenim la sort de tenir-ne vint-i-set espècies, però el canvi climàtic també els està afectant
Ja fa uns anys que les Balears fan feina conjunta amb un projecte de Catalunya de seguiment de poblacions de papallones. El seu treball consisteix a conèixer amb precisió els canvis d’abundància de les papallones a partir de la repetició setmanal de censos visuals, per tal de relacionar-los posteriorment amb diferents factors ambientals. A les Illes ja començam a tenir les primeres dades sobre l’estat d’aquests pol·linitzadors. L’investigador predoctoral de l’Institut Mediterrani d’Estudis Avançats, Pau Colom, ens ho conta.
Són extremadament sensibles al clima. És per això que són un dels millors indicadors de l’estat de la natura. Les dades de l’any passat no són bones.
El paisatge ocre i sec actuals, té una gran afectació en les papallones.
A les Balears, tenim la sort de tenir vint-i-set espècies. Uns pol·linitzadors que també pateixen canvis significatius a causa del canvi climàtic.
Per això és fonamental continuar estudiant les papallones i ampliar les zones d’estudi. Qualsevol ciutadà hi pot col·laborar. Una manera d’apropar-se en aquest món són els tallers de recompte de papallones que es fan al setembre al Parc Natural de Llevant.
Belles i delicades, tant de bo puguem gaudir del seu vol infinitament.
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual
Travessava el pas de vianants amb la seva família quan un cotxe els ha envestit
Vuit persones han resultat ferides, entre les quals dues dones traslladades en estat crític a l'hospital de Son Espases
La Guàrdia Civil investiga l'atac a set autobusos, d'una de les empreses concessionàries, que han patit danys amb diversos vidres romputs