Una església de Palma transforma el seu santuari en un espectacle audiovisual inèdit
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
A les Illes, tenim la sort de tenir-ne vint-i-set espècies, però el canvi climàtic també els està afectant
Ja fa uns anys que les Balears fan feina conjunta amb un projecte de Catalunya de seguiment de poblacions de papallones. El seu treball consisteix a conèixer amb precisió els canvis d’abundància de les papallones a partir de la repetició setmanal de censos visuals, per tal de relacionar-los posteriorment amb diferents factors ambientals. A les Illes ja començam a tenir les primeres dades sobre l’estat d’aquests pol·linitzadors. L’investigador predoctoral de l’Institut Mediterrani d’Estudis Avançats, Pau Colom, ens ho conta.
Són extremadament sensibles al clima. És per això que són un dels millors indicadors de l’estat de la natura. Les dades de l’any passat no són bones.
El paisatge ocre i sec actuals, té una gran afectació en les papallones.
A les Balears, tenim la sort de tenir vint-i-set espècies. Uns pol·linitzadors que també pateixen canvis significatius a causa del canvi climàtic.
Per això és fonamental continuar estudiant les papallones i ampliar les zones d’estudi. Qualsevol ciutadà hi pot col·laborar. Una manera d’apropar-se en aquest món són els tallers de recompte de papallones que es fan al setembre al Parc Natural de Llevant.
Belles i delicades, tant de bo puguem gaudir del seu vol infinitament.
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Alguns dels animals que hi havia han mort
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata