Victorina Seguí fa prop de 50 anys que vesteix núvies a Novias Guajara, al carrer de Sant Jordi de Maó. Una feina dedicada i uns anys d’experiència que, avui, no troben relleu. Explica que tot i que s’ha oferit a formar als possibles candidats perquè aprenguin a prendre mides i posar agulles, fins ara ningú no s’ha animat a quedar-se amb una empresa que de vegades també implica treballar fora d’hores comercials.
Tancar un negoci rendible com el de Novias Guajara és una pèrdua econòmica, sentimental i, també, una pèrdua social. Per això, l’Agència de Desenvolupament Regional de les Balears recull tot aquest capital en forma de directori de petites empreses que cerquen relleu, la majoria per jubilació. Pere Jiménez, cap del Servei de Talent i Emprenedoria de l’ADR, explica que no ha estat fàcil aconseguir la confiança dels empresaris, que recelen de deixar en mans de desconeguts una empresa aixecada per ellsmateixos. Un procés que es tutoritza i s’acompanya durant mesos.
Actualment, el directori de l’IBRelleu té 36 anuncis. Fins ara, el programa ha mediat amb èxit en el traspàs de 7 empreses i n’hi ha 16 més en procés.
És la de José Enrich, el caixer casat. Un domicili que, durant els pròxims dos anys, es convertirà en una de les localitzacions més simbòliques de la festa
El dispositiu, amb més d'un centenar d'agents de la Policia Nacional i la policia local de Palma, ha permès intervenir diverses substàncies estupefaents, doblers en efectiu i esbucar set punts de venda