Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
impulsat per la Fundació Marilles per fomentar la conservació de la mar balear
Aquest divendres vespre s’ha duit a terme la gala dels Premis MARE 2025, el certamen audiovisual impulsat per la Fundació Marilles per fomentar la conservació de la mar balear. Fotògrafs, creadors digitals i científics s’hi donen cita per reconèixer les millors imatges de l’any.
Les guanyadores són les que el jurat ha considerat les millors imatges entre les més de 1.300 fotografies presentades en aquesta sisena edició, amb participants de 17 nacionalitats. La Fundació Marilles, organitzadora del certamen, destaca que MARE25 reparteix enguany 10.000 euros en premis. A la gala es poden veure les imatges premiades i també els vídeos guanyadors.
El jurat —format per Ana Palacios, Merche Llobera i Emma Cebrián— han valorat sobretot la força narrativa de les imatges i la capacitat de denúncia ambiental. L’organització subratlla que el concurs vol convertir la fotografia en un motor de canvi. Entre els premiats hi ha creadors que ja han estat reconeguts altres anys.
La novetat d’enguany és la categoria de reels, que vol atraure públic més jove.
Aquest dissabte el programa continua amb dues ponències destacades: la del biòleg i fotògraf submarí Xavier Mas, i la de la documentalista Ana Palacios, centrades en la mirada personal i el poder narratiu de la fotografia.
MARE suma sis anys d’art, ciència i compromís per estimar i protegir la nostra mar.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora