Controlat, però no extingit, un incendi industrial al polígon de Binissalem
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
L'eliminació d'aquesta mesura vindrà després d'un acord del Consell Interterritorial de Sanitat
Imatge d'arxiu.
151La mascareta continuarà sent obligatòria en exteriors a Espanya durant “el temps mínim imprescindible” i quan el nivell d’incidència acumulada sigui baix. A més, l’eliminació d’aquesta mesura, implantada abans de Nadal per l’augment de casos de la sisena onada, vindrà després d’un acord del Consell Interterritorial de Sanitat.
Així ho ha assegurat aquest dijous la ministra de Sanitat, Carolina Darias, a Palma la qual ha defensat l’ús de la mascareta i s’ha referit al fet que la setmana que ve el Congrés abordarà la validació del decret aprovat pel govern espanyol el passat 23 de desembre recuperant l’obligatorietat d’ús de la màscara en exteriors. La ministra ha assenyalat que era una mesura demandada per les comunitats i adoptada per la gran capacitat de circulació del virus. Ha recordat que quan es va adoptar l’obligatorietat al desembre, la incidència acumulada a 14 dies estava a Espanya en uns 816 casos per 100.000 i aquest dijous se situa en 3.139 per 100.000.
“Encara estem per sobre de 3.000”, ha subratllat, si bé també ha destacat que en els darrers dies la tendència és descendent. Ha precisat que la mascareta es mantindrà “durant el temps imprescindible” i es retirarà “com més aviat millor” i en el moment que es decideixi en el si del Consell Interterritorial de Salut “conjuntament i des de la cogovernança”.
“Cada vegada estem fent més vida normal i hem anat recuperant les relacions socials. Alguns elements segueixen amb nosaltres, com també segueix el virus”, ha afegit Darias.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Les proves d'accés a la universitat es fan fins dijous a les quatre illes amb un nou sistema de control contra el frau i un reforç del transport públic cap als centres d'examen
Pollença és l'únic poble que conserva aquesta tradició, que enguany protagonitzaran les germanes Marta i Júlia Llobera