L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
En èpoques d'exàmens i entregues finals s'incrementa la ingesta d'aquestes substàncies
Pràcticament la meitat de joves entre 14 i 18 anys han consumit begudes energètiques en el darrer mes. Segons dades del Ministeri de Sanitat ha augmentat la xifra els darrers anys. Precisament en èpoques d’exàmens, com aquesta setmana prèvia a les proves d’accés a la universitat. Els nutricionistes avisen dels riscos d’aquestes begudes energètiques per l’elevat contingut de sucres i cafeïna.
Una llauna de mig litre d’una beguda energètica supera la quantitat màxima recomanada de cafeïna per a una persona adulta en un dia. Pel que fa al sucre, en conté el màxim aconsellat. Els riscos que hi van associats són diversos. Segons el president del Consell General de Col·legis de Dietistes-Nutricionistes, Manuel Moñino, assegura que un dels principals perills que comporten és l’impacte en el son. “També poden causar alteracions cardiovasculars, hipertensió, problemes psicològics, ansietat…”, diu.
L’elevat contingut de vitamina B3, que pot produir hipervitaminosi. L’increment del consum ha estat acusat els darrers anys, empès per factors com “l’alta disponibilitat, el fàcil accés a aquest tipus de begudes i les campanyes de màrqueting agressives de les marques”, afirma Moñino. Són molts els adolescents i joves que consumeixen begudes energètiques, especialment en època d’exàmens i treballs finals.
La mida de les llaunes, la majoria de mig litre, també influeix en què la ingesta de substàncies perjudicials sigui més elevada. La venda de begudes energètiques està prohibida als centres educatius de les Illes Balears, però els nutricionistes recomanen anar més enllà i seguir l’exemple de Galícia, on està previst regular-ne la venda als menors.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues