Es cremen 14 cotxes en un aparcament al Port d’Alcúdia
Els Bombers de Mallorca hi haurien detectat dos focus

El Col·legi d'Apotecaris de Balears llança una campanya per augmentar l'efectivitat dels fàrmacs a través dels Sistemes Personalitzats de Dosificació
A Balears, no prendre correctament els medicaments costa 213 milions d’euros l’any. Són xifres del Col·legi d’Apotecaris de les Illes. L’entitat ha llançat una campanya per augmentar l’efectivitat dels fàrmacs i evitar la falta d’adherència de la població als tractaments en motiu del Dia Mundial del Farmacèutic, que se celebra el 25 de setembre.
S’estima que el 50 per cent dels pacients crònics no prenen la medicació tal i com està prescrita i que un 20 per cent dels pacients amb malalties agudes no realitza el tractament de manera correcta. És el que es coneix com falta d’adherència als tractaments, un fenomen habitual entre la població. L’oblit en la presa dels fàrmacs, el desconeixement dels efectes adversos, la complicació de la medicació o la polimedicació són alguns dels motius.
Les conseqüències de no prendre bé els medicaments es tradueixen en més malalties, més proves diagnòstiques i més ingressos hospitalaris, però també hi ha un cost per les arques públiques. Segons la Societat Espanyola de Farmàcia Hospitalària, la falta d’adherència als medicaments li costa a l’Estat 11.000 milions d’euros anuals. En el cas de Balears, el cost de no prendre correctament els medicaments és de 213 milions d’euros l’any.
El Sistema Personalitzat de Dosificació (SPD) és una de les propostes per solucionar el problema. Es tracta d’un servei que ofereixen les farmàcies per ajudar els pacients a preparar la medicació. Consisteix en un blíster etiquetat i dividit per compartiments que inclou els medicaments ordenats per dies i franges horàries. El servei, que se sol·licita als centres farmacèutics i que necessita de la coordinació amb el metge del pacient, costa 5 euros setmanals.
Els Bombers de Mallorca hi haurien detectat dos focus
'Mallorca Confidencial', que compta amb la participació d'IB3, s'està rodant a diverses localitzacions de Mallorca i Barcelona
Palma és el municipi que més en registra amb prop de 200. A Formentera, no figura cap casa desocupada que sigui propietat d'un gran tenidor