El cos de Bombers de Mallorca han fet balanç del primer any de servei de l’helicòpter Milana, que ha millorat de manera significativa la seva capacitat de resposta. Des del juliol de l’any passat, han dut a terme 271 intervencions i aquest estiu s’incrementen les actuacions per incendis.
El ritme d’actuacions de la Milana s’ha accelerat al llarg dels darrers mesos. Els rescats de muntanya, autèntica especialitat d’aquest helicòpter, representen 150 de les 271 intervencions. El municipi amb més actuacions ha estat Escorca, i els mesos amb més activitat, maig i juny.
101 actuacions van correspondre a serveis de prevenció i pràctiques i 20 a intervencions en incendis. Dues d’elles en les darreres 24 hores: el de Mercapalma i el foc que ha afectat terreny agrícola d’Inca i Selva.
Bombers de Mallorca afronta la campanya d’estiu amb un dispositiu de 45 bombers, que es distribuiran per garantir una resposta ràpida davant les emergències pròpies de l’època estival.
Sa Milana juga un paper fonamental en els incendis gràcies a la incorporació de l’helidipòsit tipus Bambi, un sistema suspès sota l’helicòpter que permet carregar i descarregar grans quantitats d’aigua sobre el front de l’incendi.
Aquest recurs millora la capacitat de resposta dels equips d’extinció i resulta especialment eficaç en zones de difícil accés per terra.
Teresa Comellas, de l'IES Josep Maria Quadrado de Ciutadella, ha tret un 9,878 i ha rebut, en companyia d'altres 19 alumnes, un reconeixement per part del Govern