Socis del Club Nàutic del Portitxol s’oposen al projecte de reforma de les instal·lacions
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Ho demostra la localització d'objectes a Mallorca i a les Pitiüses fabricats a partir de materials de coure extrets d'aquesta mina
Les Illes estaven en contacte durant l’Edat del Bronze. Ho asseguren les investigacions que la Universitat de les Illes Balears fa sobre el jaciment de sa Mitja Lluna, a l’Illa d’en Colom, a Menorca. Un jaciment molt especial perquè es tracta d’una mina de coure que es va explotar més de mil anys abans de Crist.
Ubicada a l’Illa d’en Colom, la mina va ser explotada, segons les restes de ceràmica i d’eines litíques que hi han trobat els arqueòlegs, durant l’Edat del Bronze, més de mil anys abans de Crist. També destaca la localització d’objectes a Mallorca i a les Pitiüses fabricats a partir de materials de coure extrets d’aquesta mina, cosa que explica el contacte entre illes durant l’època.
El d’enguany és el segon estiu que un equip d’investigació de la UIB treballa en l’estudi sobre sa Mitja Lluna, l’única explotació prehistòrica de coure documentada a les Illes Balears, i que va ser descoberta ara fa deu anys.
Està previst que la investigació a sa Mitja Lluna duri com a mínim tres anys més i que les noves troballes permetin conèixer, encara més, el nostre passat talaiòtic.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació