Segons dades de l'INE, 32.000 habitants de Colòmbia formen un teixit social que aspira a obrir-se a la comunitat de les Illes
La comunitat colombiana ha creat una xarxa social important a les Balears. Concretament, 32.000 habitants de les Illes són d’aquesta nacionalitat. El teixit empresarial creix i Associacions com el Cercle de les Dones Colombianes a Mallorca ajuda, primer a mantenir les arrels i també donar a conèixer la cultura a la comunitat balear.
“Ajudem a fer que la segona o tercera generació, que ha nascut aquí, no perdi les arrels. Però no només ho fem pels colombians també volem ensenyar la nostra cultura, professionalitat i manera de fer les coses per marcar un punt diferencial. Ensenyar el que no es veu quan parlem d’immigració”, explica Luisa Sánchez, emprenedora i presidenta del Cercle de les Dones Colombianes a Mallorca.
Fa 30 anys, en el zenit de la guerra del Govern contra la guerrilla de les FARC era habitual la migració de Colòmbia, però ara, és un país pujant gràcies al turisme. Tot i això, cada any arriben 1.000 colombians de mitjana a les Balears.
“Volen créixer, viure l’experiència de venir a les Balears a prosperar i després, a vegades, tornar a Colòmbia per aplicar tot el que han pogut aprendre aquí”, afegeix Luisa Sánchez.
El Cercle de les Dones Colombianes té previst un calendari d’activitats culturals, com la tradicional festa de Nadal de les espelmes, per divulgar la cultura pròpia del país i obrir-se a la comunitat balear.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les nou embarcacions de dijous amb 121 persones se sumen a les tres interceptades aquest divendres, amb 73 migrants més
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració