Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

El Centre d'Alt Rendiment espera el nedador entre fortes mesures de prevenció contra el coronavirus
“Mai m’hagués imaginat una final olímpica sense públic, però ara és una cosa que m’he de plantejar perquè es podria donar perfectament”. Així ho ha dit el nedador solleric, Joan Lluís Pons, qui confia l’any que ve repetir a Tòquio, al menys, el resultat obtingut als Jocs de Río de Janeiro, on va aconseguir el diploma olímpic a la final dels 400 metres estils.
En declaracions al programa Esports 3 d’IB3 Ràdio, el mallorquí ha parlat de la tornada als entrenaments, on encara no ha pogut entrar en contacte amb l’aigua: “He sortit a córrer però no he anat a nedar en aigües obertes perquè podria constipar-me i si és així no podria tornar al Centre d’Alt Rendiment de Sant Cugat”. Aquesta és precisament una de les seves màximes preocupacions esportives en aquests moments: poder viatjar a Barcelona per iniciar la feina de bon de veres. Aquestes instal·lacions s’han de reobrir a partir de dia 11 de maig, però els esportistes de les Illes no estan massa convinçuts que a hores d’ara puguin desplaçar-se fins a la Península.
En qualsevol cas, el CAR de Sant Cugat prendrà estrictes mesures de seguretat per acollir els seus inquilins. Algunes d’elles les ha explicat el propi Joan Lluís Pons: “Hi haurà dos torns d’entrenament, un dematí i un altre el capvespre, de forma que només podrem fer feina una vegada al dia”, ha indicat. A més, “entre cada torn les instal·lacions seran desinfectades, només podrem accedir al CAR en cotxe i ens prendran la temperatura dues vegades diàries”, ha detallat. Pons també ha destacat que els esportistes hauran de dur guants i mascaretes i es sotmetran a un estricte control mèdic. Tot això en una infraestructura que estarà “sota mínims i on no hi haurà servei de restauració”.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061