La pandèmia passa factura a les infermeres: ansietat, estrès, depressió i esgotament emocional
Conseqüències en la salut mental que es donen sobretot en les professionals d'hospitalització i Uci Covid, Atenció Primària i residències de gent gran amb torns rotatoris i menys experiència laboral
Els resultats aportats per l’estudi de SATSE-CIDEFIB sobre la COVID en el qual han participat 892 infermeres de les Illes són “alarmants i demolidores”. Segons informen, 9 de cada 10 presenten símptomes d’estrès posttraumàtic. 5 de cada 10 té ansietat, el doble que ara fa set mesos. 2 de cada 10 té depressió. I l’esgotament emocional n’afecta ja 7 de cada 10. Tot i que el 23 per cent creu que necessita ajuda, només el 6% rep suport psicològic.
Perquè això no passi, diuen, les infermeres no haurien de tenir contacte directe amb pacients infectats més de 3-4 mesos seguits. Conseqüències damunt la salut mental que es donen sobretot en les professionals d’hospitalització i Uci Covid, Atenció Primària i residències de gent gran amb torns rotatoris i menys experiència laboral.
Davant aquesta situació, el sindicat Satse proposa un període addicional de descans d’entre 15 dies i un mes segons el temps treballat amb pacients covid, un augment de la plantilla i evitar doblar torns o allargar jornades.
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros