Mor un ciclista a la carretera de Santa Maria
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
La talla encara no es pot veure, però el seu autor detalla que s'inspira en el barroc europeu del segle XVII
Parròquia Sant Antoni de Maó (Ajuntament de Maó)
115Aquest dijous es podrà veure per primera vegada la nova talla de Sant Antoni Abad, que estrena la parròquia de Sant Antoni de Maó. Una figura feta pel prestigiós escultor d’imatges religioses, l’imaginaire Francisco López del Espino.
Set mesos de feina per fer realitat la petició de la parròquia. Una talla d’un metre i 65 centímetres, de llenya i policromada. Es tracta d’una figura que s’allunya completament del que s’ha vist fins ara. Recorda, segons l’autor, al barroc europeu del segle XVII a figures com les de Luca Giordano o Caravaggio.
Com és habitual, un porc acompanya Sant Antoni, per escenificar la seva protecció cap als animals. Una de les particularitats és que l’animal no podia ser de mida real per les seves grans dimensions i s’ha fet un porcell. Reconeix que el fet de fer una imatge que és el patró de l’illa li ha afegit pressió, però Del Espino assegura que és una obra del tot innovadora. D’entrada li van fer arribar imatges d’altres talles del sant existents a Menorca, però les va obviar per no influenciar-se i allunyar-se del que ja hi ha.
Es podrà veure aquest dijous, quan la nova imatge de Sant Antoni Abad sortirà de processó.
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
El padrí ha hagut de ser traslladat a l'hospital per ser intervengut
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat