Segons la patronal, les empreses que operin entre Mallorca i el continent europeu hauran d'abonar part dels drets d'emissió del CO₂ que emetin els vaixells
Imatge d'arxiu.
23La Federació Empresarial Balear de Transports (FEBT) critica la directiva europea que obligarà als armadors que realitzin moviments de mercaderies entre Mallorca i el continent europeu a abonar part dels drets d’emissió del CO₂ que emetin els vaixells. En un comunicat, la patronal de transportistes considera discriminatori que aquesta nova regulació entri en vigor per a Mallorca l’1 de gener de 2024, però contempli exempcions fins a 2030 per a les regions ultraperifèriques i per a illes de menys de 200.000 habitants, com Eivissa i Menorca.
El president de la FEBT, Ezequiel Horrach, expressa la seva preocupació perquè la directiva encarirà a l’usuari final de Mallorca: “Els costos que haurà d’assumir l’usuari final, bé es tracti d’empreses o particulars, sofriran un increment notable de manera progressiva fins a 2026, any en què les navilieres hauran d’abonar aquest recàrrec pel 100% de les emissions declarades, repercutint negativament en la competitivitat de l’illa”, ha remarcat l’associació empresarial.
Horrach va demanar recentment a la presidenta del Govern, Marga Prohens, que gestioni amb el Govern central i la Unió Europea una via per a que a Mallorca tengui les mateixes condicions que la resta de l’arxipèlag.
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto