Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

Juntament amb centres sanitaris i residències, el bus, metro i tren són els únics espais on l'ús de la mascareta continua sent obligatori a Espanya
El sector del transport públic, representat per l’Associació de Transports Públics Urbans i Metropolitans (ATUC), ha sol·licitat a la ministra de Sanitat, Carolina Darias, que elimini l’obligatorietat de la màscara en el metro, tren, autobús i altres mitjans de transport col·lectiu, limitant la mesura a una recomanació.
Juntament amb centres sanitaris i residències, el transport públic és l’únic espai en el qual l’ús de la mascareta continua sent obligatòria avui a Espanya. No obstant això, ATUC considera que “ni les xifres ni els experts justifiquen la vigència d’aquesta mesura”. “No és una decisió irreversible i el sector seria el primer que sol·licitaria l’obligatorietat de la màscara si fos així necessari”, expliquen des d’ATUC.
Actualment, més de 20 estats a Europa ja han retirat l’obligatorietat, com a França, Països Baixos o Irlanda des d’abans d’estiu. A Espanya, el BOE d’aquest dilluns ja recollia que els passatgers que arribin a Espanya per via aèria o marítima no hauran de presentar el formulari de control sanitari.
“ATUC recorda també que no és convenient continuar mantenint greuges comparatius ni mesures estigmatizants sobre el transport públic, que és l’únic mitjà que garanteix la mobilitat dels ciutadans de manera inclusiva i sostenible”, conclou la patronal.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella