Dues dones mortes en un accident de trànsit a Formentera
Viatjaven en una motocicleta quan, per causes que s'investiguen, un taxi les ha envestit
Les llibreries venen més exemplars del text en les diferents versions i traduccions
Fa una setmana que s’ha estrenat la darrera pel·lícula del director Christopher Nolan, Odissea. De moment, és un èxit de taquilla malgrat que la cinta estigui inspirada en un text que té dos mil anys. El poemari Odissea no està de moda, sempre hi ha estat. Ara bé, se’n venen més llibres i es programen cicles, conferències i exposicions.
És la pel·lícula de Christopher Nolan que més ha recaptat durant la primera setmana de projectar-se en els cinemes: més de 300 milions de dòlars. L’audiovisual i la literatura s’inspiren mútuament i aquesta vegada ha tornat a passar: el text en les seves diverses traduccions i versions ha despertat l’interès dels lectors. N’han sortit, de fet, de noves, com la traducció recent al català de Pau Sabaté editada per la Casa dels Clàssics, exhaurida a Espirafocs.
A una altra llibreria inquera, Univers Literari, coincideixen que editorials i distribuïdores inclouen més títols en els seus catàlegs quan hi ha una versió audiovisual acabada de llançar. En el seu cas li han proposat 20 versions de L’Odissea i ell n’ha seleccionat sis.
El d’Ulisses és un viatge cap a Ítaca, introspectiu i d’autoconeixement, i el filòleg el contraposa a la manera actual de viure el viatge: (no amb el desig de descobrir res, diu ell), sinó de consumir experiències. Homer, dos mil anys enrere, no ho hauria ni pogut imaginar.
Viatjaven en una motocicleta quan, per causes que s'investiguen, un taxi les ha envestit
L'actuació prevista per a la darrera jornada del festival es transforma en una mostra d'afecte, estima i admiració cap al músic mallorquí
Les víctimes han estat traslladades a Can Misses, amb ferides lleus, per romandre en observació