Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
La instal·lació reubicarà 15 dels 88 treballadors de la cimentera acomiadats
L’any 2021 és la data marcada per tenir acabada la major planta d’hidrogen de la Unió Europea. Una instal·lació que disposarà de dues plantes fotovoltaiques i que estarà ubicada a l’antiga cimentera Cemex, a Lloseta. Es tracta del projecte Power to Green Hydrogen Mallorca, una planta que produirà i distribuirà hidrogen, una energia neta, que se subministrarà a empreses del Polígon d’Inca, hotels de les badies de Pollença i Alcúdia, busos de l’EMT, així com a ‘rent a cars’ del Polígon de Son Oms.
Un projecte que costarà 50.000.000 d’euros a Acciona, Enagas i Redexis i en què Cemex cedirà els terrenys. Una fita que servirà per descarbonitzar les Balears i lluitar contra el canvi climàtic. Uns reptes que s’ha marcat la comunitat perquè l’any 2050 les Illes s’abasteixin només d’energies renovables. El secretari general d’Indústria, Raúl Blanco, destaca que una mala notícia com el tancament de Cemex es pugui convertir en “una oportunitat”.
La planta d’hidrogen és el principal projecte per a la reindustrialització de Lloseta, després del tancament de Cemex. Un projecte que reubicarà 15 dels 88 treballadors acomiadats amb l’ERO i crearà una cinquantena de llocs de feina més. El batle del municipi, Txema Muñoz, reconeix que no esperava una solució tan ràpida i celebra que almanco part dels treballadors de la fàbrica podran ser recol·locats.
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca