Detenguda una persona per un atropellament mortal a Cala Mesquida
El conductor sospitós ha donat positiu en la prova d'alcoholèmia
L'entitat considera que l'acord signat a Hamburg fa curt, i defensa que les administracions s'hi acullin argumentant sostenibilitat ambiental a Palma
La Plataforma demana que com a màxim arribi un creuer cada dia al Port de Palma
160La Plataforma contra els Megracreuers demana que s’apliqui la Llei de Navegació Marítima per limitar encara més el nombre de vaixells que arriben al Port de Palma. Segons l’entitat, aquesta és la normativa que es va aplicar per restringir l’arribada de vaixells durant més d’un any a causa de la pandèmia. Asseguren que les administracions s’hi poden acollir no només per qüestions de salut públic, sinó també per sostenibilitat ambiental.
El comunicat l’han difós el dia després que el Govern, l’Autoritat Portuària i la patronal d’empreses de creuers CLIA (Cruises Lines International Association) es reunissin per concretar l’acord assolit pel desembre a la ciutat d’Hamburg. La Plataforma considera que aquest pacte fa curt perquè “Palma no pot soportar més d’un creuer al dia”, i l’acord en permet fins a 3 en un mateix dia. Així mateix, la Plataforma considera que cada dia han d’arribar un màxim de 4.000 creueristes a la ciutat, i l’acord entre patronal i Govern fa una previsió de 8.500 creuristes cada dia.
En relació amb l’acord signat al desembre, la Plataforma assegura que es va prendre “d’esquena a la ciutadania, en un país estranger i sense tenir en compte les reivindicacions de les entitats ecologistes, ciutadanes i veïnals”.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El conductor sospitós ha donat positiu en la prova d'alcoholèmia
Ciutats com Barcelona o París es preparen per a episodis de calor extrema
El 12 d'agost també es tancarà el bosc de Bellver i es restringirà l'accés a Na Burguesa, pel risc d'incendis