La població a les Illes Balears, municipi a municipi
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
Un equip internacional de científics ha demostrat que la causa de la fusió és l'escalfament accelerat de l'oceà
148
Un equip internacional de científics ha descobert que part de la plataforma de gel més gran del món es fon deu vegades més aviat del que s’esperava a causa de l’escalfament solar de l’oceà. En un estudi de la Plataforma de gel Ross de l’Antàrtida, que cobreix una àrea aproximadament de la grandària de França, els científics han registrat durant quatre anys com el sector nord-oest d’aquesta vasta plataforma de gel interactua amb l’oceà.
Els seus resultats, publicats en la revista ‘Nature Geoscience’, mostren que el gel s’està fonent molt més ràpit del que es pensava a causa de l’entrada d’aigua calenta.
“En general, es pensa que l’estabilitat de les plataformes de gel està relacionada amb la seva exposició a l’aigua càlida de les profunditats de l’oceà, però hem descobert que l’aigua de la superfície escalfada amb energia solar també juga un paper crucial en la fusió de les plataformes de gel”, resumeix el doctor Craig Stewart, de l’Institut Nacional de Recerca de l’Aigua i l’Atmosfera (NIWA, per les seves sigles en anglès) a Nova Zelanda, qui va fer el treball mentre era estudiant de doctorat en la Universitat de Cambridge, Regne Unit.
Encara que les interaccions entre el gel i l’oceà que es produeixen a centenars de metres per sota de la superfície de les plataformes de gel semblen remotes, tenen un impacte directe en el nivell del mar a llarg termini. La plataforma de gel de Ross estabilitza la capa de gel de l’Antàrtida Occidental en bloquejar el gel que flueix des d’alguna de les glaceres més grans del món.
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
Hauria cedit el terreny mentre realitzava obres en una casa
La Fundació Asnimo organitza cada any un mercadet per a les famílies dels 600 usuaris que en formen part
El camioner ha donat positiu en alcohol, més de 8 vegades més del límit permès per als conductors professionals